Investeringar, fall i trappa och eftersök i skarpt läge

Igår var jag iväg och besiktade/idkontrollerade ett par hästar och då åkte jag förbi MediaMarkt och köpte en systemdigitalkamera Nikon D60 till Micke i lite tidig födelsedagspresent. Jag har ju tänkt att använda den själv också...
Jag får återkomma med lite bilder senare idag.

Passade även på att köpa en ny telefon med bluetooth headset. En Ericsson 900i blev det. Den har visst stora möjligheter att skriva i kalender mm samt att det är bra kamera på den.

När jag passerade Bauhaus köpte jag en packe med flyttkartonger. Det lär väl gå åt några nu när vi ska packa ner allt.

På fm ska jag på personalmöte och efter det ska jag och hundarna åka till Mastträddalen och leka resp fika. Efter det är det väl dags att fortsätta röja här hemma, laga mat och åka ut till Björnvarp och tvätta hästtransporten och bära in bäddsoffan som Samme ska ha i lägenheten. Vi får väl förhoppningsvis komma in i den i helgen.

Uppdaterat:
Idag var jag och hundarna i Mastträddalen med Eva och Quinnie. Vi skulle sätta i några kräftburar och när vi rodde ut hängde hundarna med, alla tre. De simmade mest i vägen och Meya väntade bara på att få ta flötena till burarna och även årorna försökte hon ta ett par gånger. Minna och Quinnie gick upp på land ett par gånger, men totalt sett simmade de en bra bit över 500 meter och var i vattnet i ca 1 timme, varav Meya simmade i princip non-stop. Tokiga hundar.


och ett par blombilder, tagna med nya kameran


Jag och Samme var ute hos morfar och Cecilia och hämtade lite porslin och en micro som ska till lägenheten. På vägen ner till dem så halkade jag i trappan och slog i rakt baklänges och fick ett trappsteg rakt i ryggen. jag trodde att jag dog och höll på att svimma flera gånger, så ont gjorde det. Jag fick lägga mig på deras köksgolv och efter en stund gav det sig, men jäklar vad stel och öm jag kommer att vara imorgon.
När vi satt och fikade ringde en man som jagar på Vittvik och ville att jag skulle komma och gå eftersök på en bock med Meya. Eftersom jag inte var hemma så fick han hämta hundarna och prova själv. Minna hade hittat bocken hur lätt som helst och sedan hade även Meya fått gå fram. De var mkt upphetsade och glada när jag kom för att hämta dem och det var knappt att de ville låta mig ta med hundarna, och framförallt Minna hem... Kul att de fungerar praktiskt också.

Kommentarer
Postat av: Eva

Ha ha det var som jag trodde sparat fel, men nu är jag på banan i igen :-)

2008-08-27 @ 16:13:56
Postat av: Malin E

Men gud! Stackars dig! Tur du inte bröt dig! Härliga hundar du har.

2008-08-28 @ 10:34:56
Postat av: Eva

Fy sjutton det hade kunnat gå riktigt illa.

2008-08-28 @ 16:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0