Eftersök

Igår blev vi utkallade på eftersök igen. En bock hade träffats med ett lungskott och sprungit in i skogen. Istället för att leta så ringde jägaren mig eftersom det började skymma. Det var en massa lung"mojs" på skottplatsen och gott om blod. De blev som galna och hittade bocken på nolltid. han låg i ett hav av kantareller i paraplystorlek, så jag blev också väldigt glad... Det är kul att få testa skarpt, så man vet att hundarna fungerar på riktigt och det verkar de göra. Meya blev helt tokig och slickade ren hela bocken från blod och tänkte sedan dra honom med sig.

Jag har en bild i telefonen. Ska se om jag kan få in den.

Vi har varit i stan idag och burit upp Sammes saker till lägenheten som ligger på 4:e våningen. Många trappsteg blev det! Det blir nog bra när vi fått upp lite saker på väggar och lite gardiner i fönstren. Just nu ekar det lite. Vi var och handlade lite mat på CityGross och sedan köpte han ett hörndatabord på Jysk som han och Hallenberg nu håller på att montera ihop. Nu är han sur för att han inte får igång det nya mobila bredbandet. Han har nog gjort ngt fel för hon som bodde där innan hade samma och hade full täckning.

Vi har packat in alla trädgårdsmöbler och lite annat i hästsläpet nu och ska åka med det till Hagen imorgon. Jag ska försöka hinna med att städa ur uterummet imorgon så att våra husköpare kan få använda det att ställa in saker i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0