Viltspår

Idag har dagen gått så fort. Jobbade till strax efter 9, sedan personalmöte till 11:30, därefter lunch med Marie på Lilla Blå och sedan upp till Ringarum för att spåra.
Det var bara jag som spårade för de andra hade vare sig blod eller klövar med sig... sicket folk...
Hundarna hade social samvaro och Meya badade i sjön. Det verkar ju skönt i det ruggiga regnväder vi hade idag.
Jag la ett anlagsspår (nåja, jag snålade in kanske 50 meter) till Minna och hon tog det klockrent! Hon är så himla behaglig att spåra med jämfört med Meya, hon drar inte och går i ett lugnare tempo, även om Eva tyckte att det var i snabbaste laget. Nu anmäler jag henne till ett anlagsprov!
Meya fick en "trafikolycka" med ett påkört vildsvin. Det var en enkel match trots att jag försökte luta henne med en liten återgång på vänster sida av vägen och sedan hade grisen sprungit över vägen i i skogen på höger sida. Vi ska träna på att hitta spår på olika sätt om vi ska vara med i SM-uttagningen,  för det skulle bli en del sånt då.

Titta på Meya och Samme! Man kan tro att de är ett par. Hon brukar lägga sig hos Lillis på morgonen, men den här gången blev det hos Samme.
image101
image102

Kommentarer
Postat av: Milla

Åh, så söta. Vilket par!

2008-04-18 @ 11:43:37
URL: http://www.vibygard.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0