Vägstädning på E22

Idag har vi föräldrar i 8D städat E22 mellan Ringarum och Söderköping. Det är väldigt jobbigt att gå snett i vägkanterna och jag tror att alla har ont i kroppen efteråt, särskilt i vristerna och ryggen. Det är inte klokt vad folk kastar mycket skit utmed vägen!! Förra året hade jag sista sträckan mot Söderköping och där kommer folk från mackarna och kastar ut all skit när de ätit och druckit klart samt att det finns rastplatser där som också är fulla med bråte. I år fick jag en mellansträcka och det gick mkt lättare och sedan fick vi rycka in och hjälpa de som hade de jobbiga bitarna. Dikena var fulla med orm och Jonas var vettskrämd. Han har ormfobi och tyckte att allt från sugrör och uppåt såg ut som ormar.

På eftermiddagen bakade jag bullar och sedan var det möte om fotbollslagen.

Här är en bild på hundarna som tycker att Samme med kompisar ska komma ner och leka med dem:
image118

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0