Telefondag och trädgårdsarbete

Idag har jag haft väldigt många samtal. Fölsäsongen verkar ha kommit igång lite mer och folk köper nya hästar. Det kanske är vårluften som gör det. Det är iallafall väldigt roligt att prata med hästfolk. Jag har även varit ute och besiktat en häst.
Jag har städat vårt kylskåp idag och det var en hel del märkliga saker som dök upp, kan man säga. En del var lite väl gamla också... Nu är det rent, fint och ganska tomt.
På eftermiddagen har jag plockat en massa grenar som ramlat ner efter all tung blötsnö samt räfsat alla jäkla tallbarr. Det var några barr...
På förmiddagen var jag ute hos hästarna en sväng. De fäller för fullt så det är också ett säkert vårtecken.  Första kalven hade kommit. Jättesöt! Tyvärr fungerade inte blixten på kameran, så korten blev för mörka. Jag får göra ett nytt försök en annan dag.
Meya fick lite privilegium ikväll, fick ligga i soffan. Mysigt!
Några bilder från denna dag:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0