Spårkurs och Säker hästverksamhetskurs

Igår var jag först ute i Björnvarp en sväng och kollade till hästarna. De såg ut att njuta av vårsolen och åt av det färska gräset. Om ngn vecka är det rejält bete om solen får fortsätta att värma marken. De fäller för fullt och jag hoppas att de snart kommer igång med sina brunster. Jarrah, Joline och Bergin ska ju betäckas i vår.

Vid middagstid åkte jag till Norrköping för att vara med på kurs i Säker hästverksamhet. De som går den kursen bor ju i mitt område och det kan vara bra att veta vad som sägs på kursen när man väl kommer ut och ska gå igenom checklistan hos kursdeltagarna. Jag bokade in två besiktningar på en gång.

Snabbt hem och klä om och slänga in hundarna i bilen och åka till skjutbanan i Gusum för att vår spårkurs (bruksspår) började igår. Vi är ungefär samma deltagare som förra året. Jag la ett spår på ca 350 meter till Minna med 4 apporter och ett slut och ett på ca 600 meter till Meya med 4 apporter och ett slut.
Minna gick som en klocka, hon är otroligt spårnoga. Hon kunde kanske visa lite mer intresse för apporterna, men det lär hon sig säkert. Hon har ju inte gått ngt spår sedan i höstas och då var hon så liten.
Malin fick spåra med Meya och hon var nog lite fundersam för hon hade varit lite okoncentrerad. Hon som brukar ånga på som ett lok. Hon hade missat en apport helt och det hör till ovanligheterna, men de kom till slutet iallafall. Det är nog nyttigt att gå med en annan förare ngn gång.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, det var nyttigt även för mig. Jätte spännande att gå med en annan hund.Tack för lånet!!

2008-04-15 @ 11:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0