Slovenienrapport

Nu är vi hemma från Slovenien och jag är väldigt positivt överraskad av landet. Sedan 1991, när de blev självständiga, har de byggt upp det mesta på nytt och allt är rent, fint och av bra standard.
Vi har tittat på Lipica-stuteriet, droppstensgrottor (kallt), travhästar i världsklass, ätit gott och druckit en himla massa vin. Vi har haft mkt skoj under resan och det har tagits en del bilder (och filmer) som avslöjar hur roligt vi hade. Vissa filmer kan dyka upp vid diverse ombudsmöten o dyl.
Vi bodde på ett fint spa-hotell i Portoroz som ligger precis vid vattnet.



Här är lite naturbilder. Våren hade kommit en bit längre där...



..och så lite hästbilder. Vita lipizzanerhästar och några "brunbruna" italienska travhästar. Ett moderslöst föl med sin getkompis och en avelshingst i världsklass (han bakom staketet) som jag inte för mitt liv kan komma ihåg vad han heter.



Vi umgicks en del och åt god mat och drack en hel del gott vin. Jag har även ett par finfina filmer från vår allsång i bussen på väg tillbaka från Italien, men dem spar jag till senare tillfälle.

Annars har det arit kallt och trist idag. Jag var ute och tittade till pållarna lite och sedan gick dagen utan att det har hänt så mkt mer än att jag har pratat i telefon och varit ute med hundarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0