Hingstvisning

Igårkväll var jag på hingstvisning i Västervik. Det var 20 hingstar som visades och några var riktigt fina. Som alltid blev det kallt i ridhuset framåt kvällen och jag var bra frusen när jag åkte hem.

Jag har behandlat hundarna med skabbmedel, för det finns en skabbräv här i området och jag inbillar mig att Minna kliar sig mer än vanligt fast det syns inget på henne så det är nog bara inbillning. Behandlingen tar ju en del andra kryp, bl a fästingar så den gör ju nytta ändå.
De skulle tydligen sätta ut en fälla och försöka fånga räven, som enl uppgift knappt har någon päls kvar. Stackars krake!

Nu ska jag snart åka och jobba så jag ska ta en macka och lite kaffe och sedan gå en morgonpromenad med hundarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0